Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
29 30 31 1
Poplatky za popelnice a psy vybíráme od 5. února 2024.
V novém MASkáči je článek o přírodě na Milíři
2
Keramické dílničky únor 2024
Žádost o spolupráci - nelegální těžba
3
Keramické dílničky únor 2024
Čerstvé ovoce a zelenina každou sobotu U Salavců
4
5 6 7
Cvičení s fyzioterapeuty
8 9 10
Myslivecký ples bude 10. února 2024
11
Dětský karneval 2024
12
Fotografie z dětského karnevalu 2024
13 14
Skupinové cvičení pod dohledem fyzioterapeutů
15
PILOXING v zrcadlové tělocvičně
16 17 18
19 20 21 22 23
Prodej pstruhů bude v pátek 23. února v 15:30 hodin
24
U Salavců bude hrát ANILOK - pivní rock
Den na lyžích s Vojenskou zdravotní pojišťovnou
25
26 27 28 29 1 2
Výprodej betonových výrobků ve II. jakosti
3
Drobečková navigace

Úvod > Často hledáte > Hlášení adresy pro doručování

Hlášení adresy pro doručování

Adresa, na kterou mají být doručovány písemnosti, tzv. doručovací adresa, je referenčním údajem podle zákona o základních registrech. V případě, že bydlíte na jiné, než na adrese svého trvalého pobytu, můžete požádat o zavedení doručovací adresy do informačního systému evidence obyvatel.

Ohlášení adresy pro doručování, její změnu nebo zrušení, lze provést také na obecním úřadu ve Vysoké nad Labem. Jak tedy zařídit, aby Vás úřady prostřednictvím základních registrů kontaktovaly na doručovací adrese?

Zavedení, změnu nebo zrušení adresy pro doručování ohlašuje:

Občan České republiky starší 15 let nebo jím pověřený zmocněnec na základě zvláštní plné moci s úředně ověřenými podpisy.

Jak při vyřizování postupovat?

Nejprve vyplníte formulář „Hlášení adresy pro doručování“ v listinné podobě, který je k dispozici buď na obecním úřadu, anebo přímo zde. Vyplněný formulář podepíšete a následně jej předložíte, spolu s dokladem k ověření totožnosti (tj. občanský průkaz nebo cestovní pas), přímo na podatelně obecního úřadu.

Formulář k ohlášení adresy pro doručování

Pokud vyplněný formulář podepíšete mimo podatelnu obecního úřadu, tedy bez účasti pověřeného zaměstnance, je nezbytné nechat si svůj podpis úředně ověřit. Takto podepsaný a ověřený dokument můžete zaslat na podatelnu obecního úřadu prostřednictvím doručovatele poštovních služeb nebo pomocí datové schránky v elektronické podobě. Převedený formulář však musí být opatřen ještě elektronickým podpisem.

V případě potřeby můžete pověřit, na základě ověřené plné moci, zmocněnce k nahlášení doručovací adresy do informačního systému. Tento úkon lze provést rovněž na obecním úřadě.

Seznam institucí, kam je vhodné adresu pro doručování nahlásit:

  • banky či jiné finanční společnosti,
  • dodavatelé elektrické energie,
  • plynárny,
  • registr vozidel,
  • komerční pojišťovny, u kterých je vedena Vaše pojistka,
  • ošetřující lékaři, zubař,
  • zaměstnavatel či škola,
  • pošta (v případě SIPO, placení televizních a rozhlasových poplatků),
  • telefonní operátor, atd.

Další důležité informace k životní situaci

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

Ohlašovna zapíše údaj o adrese pro doručování písemností bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 3 pracovních dnů ode dne, kdy se o vzniku nebo změně skutečnosti související se zapsaným údajem dozví.