Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
27
Oprava rozhledny Milíř začala v pondělí 20. června
Fotografie z obecní pouti 2022
Občerstvení v klubovně u hřiště má otevřeno od pondělí 27.6. do soboty 2.7.2022
28
Oprava rozhledny Milíř začala v pondělí 20. června
Prodej jahod, třešní a okurek
29
Aktuální informace o plánované spalovně ZEVO Opatovice
Knižní bazar
30
Oprava rozhledny Milíř je v plném proudu
Aktuální informace o plánované spalovně ZEVO Opatovice
Knižní bazar
1
Aktuální informace o plánované spalovně ZEVO Opatovice
Knižní bazar
Oprava rozhledny Milíř je dokončena, otevření plánujeme koncem prvního červencového týdne
Rozbité zrcátko, prosba o pomoc
2
Aktuální informace o plánované spalovně ZEVO Opatovice
Knižní bazar
Oprava rozhledny Milíř je dokončena, otevření plánujeme koncem prvního červencového týdne
3
Aktuální informace o plánované spalovně ZEVO Opatovice
Knižní bazar
Oprava rozhledny Milíř je dokončena, otevření plánujeme koncem prvního červencového týdne
4
Uzavření obecního úřadu dne 4.7.2022
Aktuální informace o plánované spalovně ZEVO Opatovice
Knižní bazar
Oprava rozhledny Milíř je dokončena, otevření plánujeme koncem prvního červencového týdne
Uzavření pošty 503 31 v pondělí 4.7.2022
5
Aktuální informace o plánované spalovně ZEVO Opatovice
Knižní bazar
6
Aktuální informace o plánované spalovně ZEVO Opatovice
Knižní bazar
7
Aktuální informace o plánované spalovně ZEVO Opatovice
Knižní bazar
Prodej borůvek, okurek a česneku
8
Aktuální informace o plánované spalovně ZEVO Opatovice
Knižní bazar
9
Knižní bazar
Rozhledna Milíř je opravena, otevíráme v sobotu 9. července v 11 hodin
10
Knižní bazar
11
Knižní bazar
Občerstvení v klubovně u hřiště má otevřeno od pondělí 11.7. do neděle 17.7.2022
12
Knižní bazar
Občerstvení v klubovně u hřiště má otevřeno od pondělí 11.7. do neděle 17.7.2022
Rozhledna Milíř je v provozu!
13
Knižní bazar
Občerstvení v klubovně u hřiště má otevřeno od pondělí 11.7. do neděle 17.7.2022
Rozhledna Milíř je v provozu!
14
Knižní bazar
Občerstvení v klubovně u hřiště má otevřeno od pondělí 11.7. do neděle 17.7.2022
Rozhledna Milíř je v provozu!
Prodej borůvek a okurek dnes nebude
15
Knižní bazar
Občerstvení v klubovně u hřiště má otevřeno od pondělí 11.7. do neděle 17.7.2022
Rozhledna Milíř je v provozu!
16
Knižní bazar
Občerstvení v klubovně u hřiště má otevřeno od pondělí 11.7. do neděle 17.7.2022
Rozhledna Milíř je v provozu!
Zpravodaj 2-2022
17
Knižní bazar
Občerstvení v klubovně u hřiště má otevřeno od pondělí 11.7. do neděle 17.7.2022
Rozhledna Milíř je v provozu!
18
Knižní bazar
Nový zpravodaj 2-2022
prodej lesních borůvek
Občerstvení v klubovně u hřiště má otevřeno od pondělí 18.7. do neděle 24.7.2022
19
Knižní bazar
20
Knižní bazar
21
Knižní bazar
22
Knižní bazar
23
Knižní bazar
24
Knižní bazar
25
Knižní bazar
26
Knižní bazar
Občerstvení v klubovně u hřiště má otevřeno od pondělí 25.7. do neděle 31.7.2022
27
Knižní bazar
28
Knižní bazar
Prodej pstruhů bude v ve čtvrtek 28. července v 11 hodin
29
Knižní bazar
30
Knižní bazar
Venkovní taneční zábava
31
Knižní bazar
Drobečková navigace

Úvod > Obec > Aktuality

Aktuality


Nově byla zřízena služba "Vložení vlastní aktuality"

Po vyplnění formuláře a při splnění podmínek pro vložení bude Vaše akce (kulturní, sportovní, turistická a pod.) vložena na tuto stránku a informace o ní bude zaslána všem odběratelům přihlášemým k odběru aktualit.

Vložení vlastní aktuality

Štítky:




























Usnesení vlády ČR o postupném uvolňování opatření

Datum konání: 11. 5. 2020 - 11. 5. 2020

S platností od 11.5.2020 vláda ČR rozhodla o uvolňování opatření. Přehledně:

1) Kina, divadla, muzea

V divadlech bude možné obsadit jen každou druhou řadu, v kinech by mělo dvojici diváků od dalších oddělit volné sedadlo. Navíc nebude možné prodávat ani jíst potraviny včetně nápojů.

„Diváci budou sedět v každé druhé řadě, je nutné, aby byla mezi nimi jedna řada volná,“ uvedl ministr zdravotnictví Adam Vojtěch. V kinech by měli sedět maximálně dva lidé vedle sebe, od dalších je musí oddělit jiné sedadlo. „Pokud je to bez pevně umístěných sedadel, pak je nutné sedět opět nejvíc ve dvojicích a jeden a půl metru od ostatních,“ dodal.

Muzea, stejně jako kina a divadla, může navštívit v jeden okamžik maximálně 100 lidí. „A nejvíc jeden na deset metrů čtverečních prostorů určených pro návštěvníky. Každá galerie ví, jakou má výstavní plochu a je schopna si napočítat, kolik lidí může do daného prostoru pustit,“ řekl Vojtěch.

2) Restaurace

Otevřít mohou 11. května také restaurace s venkovní zahrádkou. Podle ministra Havlíčka lidé sedící na zahrádce v restauraci budou muset dodržovat odstup nejméně 1,5 metru. Provozovatelé musí dezinfikovat židle a stoly před každým novým klientem. Při konzumaci jídla a nápojů lidé nemusí mít roušku.

„Zákazník nemá povinnost mít roušku, když konzumuje potraviny nebo nápoje u svého stolu,“ uvedl ministr Karel Havlíček.


3) Školy a školky

Základní školy musí po návratu žáků zajistit, aby se při příchodu do školy neshlukovali na jednom místě. Žáci nebudou muset nosit roušky, pokud ve třídě budou mezi nimi dostatečné rozestupy, nasadit je budou muset při společných úkolech či při pohybu po škole, řekl ministr školství Robert Plaga.

Školy musí zabránit „zašpuntování“ dětí před svou budovou před vyučováním. „Jde to zabezpečit různými způsoby, některé školy mají například víc vchodů,“ uvedl ministr. Žáci si budou muset očistit ruce po přezutí, při dalším pohybu po budově pak dodržovat dostatečné rozestupy.

Děti v mateřských školách mít roušky nemusí. Úřady si ale přejí, aby ve školkách panovala zvýšená hygiena. „Provoz by měl být relativně normální při dodržení vyšších hygienických požadavků,“ řekl Plaga. Děti by se měly pohybovat co nejvíce venku.

4) Kadeřnictví

Zpřesněná hygienická pravidla se týkají také kadeřnictví. „Je nutné, aby provozovatelé měli zdvojenou ochranu dýchacích cest. Tedy kromě roušky i ochranný štít,“ uvedl Vojtěch. Mezi zákazníky bude rozestup dva metry. Po skončení služby si vždy holič musí dezinfikovat ruce. Pokud používá rukavice, tak si je musí vyměnit.

Podobná pravidla platí u manikúry a pedikúry. „Tady opět chceme, aby tito provozovatelé měli roušku, ochranný štít, měli rozestup 2 metry. Je nutné, aby při výkonu práce používali při výkonu rukavice,“ dodal.

5) Obchodní centra

Provozovatelé obchodních centrech zajistí dezinfekci a rozestup lidí 2 metry a řízené fronty. Na dodržování opatření bude dohlížet alespoň jedna osoba „Pokyny pro zákazníky budou sdělovány v průběhu jejich pobytu v centru formou letáku, informačních tabulí, rozhlasem. Na všech veřejných plochách,“ shrnul Havlíček.

Vláda také rozhodla, že 11. května budou moci lidé zamířit nejen do všech provozoven ve velkých obchodních centrech, ale budou si už také moci zkoušet oděvy. Oblečení pak bude muset být odloženo na 24 hodin, aby si jej po tu dobu nikdo další nemohl vyzkoušet.

V obchodních centrech musí být podle Havlíčka zajištěna neustálá informační kampaň. U vchodu musí být umístěné dezinfekce, při vchodu do každého obchodu musí být jasně napsáno, aby lidé dodržovali rozestup 2 metry. Dětské koutky v nákupních centrech se zatím neotevřou.

6) Sportoviště

Vláda umožní sportování až 100 lidí současně včetně závodů a tréninků. Nadále nebudou otevřené kabiny s výjimkou toalet, sportující ale nebudou muset mít roušky. Od minulého pondělka se profesionální sportovci vrátili k venkovnímu tréninku a zatím se mohou připravovat jen ve skupinách a za dodržení přísných hygienických opatření.

Ohledně sportování dětí doporučil šéf Národní agentury pro sport Milan Hnilička dbát na „použití zdravého rozumu“. Lidé by měli myslet i na ochranu prarodičů. „Pokud se někdo pohybuje v okolí rizikových skupin, zvažte účast na sportovních akcích,“ uvedl.

  Kompletní text usnesení je zde: usnesení vlády č. 223 a 224.pdf


Autor: Jiří Horák Publikováno 4. 5. 2020 16:47

Sběr separovaného odpadu budou opět provádět pracovníci obce

Datum konání: 7. 5. 2020

Sběr komunálního odpadu proběhne dle svozového kalendáře, tedy ve čtvrtek 7.5.2020.

Sběr separovaného odpadu bude probíhat již ve standardním režimu, tedy barevné pytle budou svážet zaměstnanci obce.

Shrnutí:

  •  Pytle všech tří barev - žluté s plasty, červené s tetrapacky a modré s papírem, připravte, prosím, ve svozový den ráno (nebo předcházející den večer) vedle popelnic. Prosíme o pečlivé zavázání pytlů! Pracovníci obce pytle odvezou a do poštovní schránky vloží prázdné pytle systémem „pytel za pytel“. Pokud pytle náhodou nedostanete, domluvte, si, prosím, na obecním úřadě náhradní předání pytlů na telefonu 495 580 130
  •  Papírové krabice či rozměrnější kartony není třeba dávat do pytlů, stačí je převázat tak, aby se při manipulaci nerozsypaly a v den svozu přistavit k popelnici.
  •  Pro separaci kovů (konzervy, plechovky od piva atd.) jsou na obvyklých místech umístěny šedé kontejnery ve tvaru zvonu, podobné jako na sklo.


Děkujeme za trpělivost a za spolupráci!


Autor: Jiří Horák Publikováno 4. 5. 2020 16:20

Zápis dětí do MŠ Vysoká nad Labem

Datum konání: 6. 5. 2020 - 7. 5. 2020

Zápis dětí do mateřské školy Vysoká nad Labem se uskuteční ve dnech 6. a 7. května 2020.

Více informací zde: https://msvysoka.webnode.cz/products/zapis-deti-do-ms/


Autor: Jiří Horák Publikováno 3. 5. 2020 17:36

Provoz MŠ bude obnoven od úterý 5.5.2020 v omezeném režimu

Datum konání: 5. 5. 2020 - 6. 5. 2020

Starosta obce Vysoká nad Labem, v souvislosti s uvolňováním vládních opatření a po dohodě s ředitelkou mateřské školy, rozhodl (Rozhodnutí obnovení provozu MŠ.pdf) o postupném obnovení provozu mateřské školy Vysoká nad Labem v omezeném režimu a za přísných hygienických podmínek, v souladu s doporučením MŠMT ČR, takto:

Provoz příspěvkové organizace Mateřská škola Vysoká nad Labem, Vysoká nad Labem 22, 503 31, IČ: 71013008 SE OBNOVUJE od úterý 5.5.2020 následujícím způsobem:

OMEZENÝ REŽIM: ve dnech 5.5. - 7.5.2020
- Provozní doba MŠ od 7 do 12 hodin.
- Stravování není zajištěno (svačinku s sebou)!
- Rodiče budou každý den potvrzovat bezinfekčnost svých dětí a dětem bude měřena teplota.
- Děti, které budou při ranním filtru vykazovat jakékoli symptomy nemoci (teplota, kašel, rýma, bolest hlavy, slabost a apatie) nebudou do mateřské školy přijaty!
- Děti ani pedagogičtí pracovníci v prostorách MŠ nemusí mít roušky.
Konkrétní řízení provozu, komunikace s rodiči a dohled nad plněním pokynů MŠMT je plně v kompetenci ředitelky MŠ.

PLNÝ REŽIM: od 11.5.2020
Provoz MŠ Vysoká nad Labem bude plně respektovat pokyny MŠMT ze dne 2.5.2020 a bude reagovat na aktuální epidemiologickou situaci.
Znovuotevření mateřské školy je primárně určeno dětem rodičů, kteří nezbytně nutně potřebují zajistit dohled nad dětmi předškolního věku z důvodu návratu k pracovním povinnostem.
Konkrétní řízení provozu, komunikace s rodiči a dohled nad plněním pokynů MŠMT je plně v kompetenci ředitelky MŠ.

DŮLEŽITÉ:


Autor: Jiří Horák Publikováno 3. 5. 2020 17:26

Informace z Královéhradecké provozní

Datum konání: 27. 4. 2020 - 3. 5. 2020

Vzhledem k častým dotazům na uzavírání nových smluv o dodávce vody, vydala společnost Královéhradecká Provozní, a.s., na svých webových stranách tuto oficiální informaci:

Od 1.4.2020 dochází k uzavření nových smluv, které mění rozsah činnosti provozovatele v části obce Vysoká nad Labem.

  • Jedná se o cca 220 odběrných míst.
  • Tito odběratelé byli informováni dopisem o změně stavu s vysvětlením nových vztahů.

Co to pro zákazníky znamená?

  • Uzavření nové smlouvy na dodávku pitné vody nebo na odvádění vody odpadní se společností TRIDENT (tato informace s odpovídajícími dokumenty byla odeslána všem dotčeným zákazníkům poštou)
  • Kam volat v případě poruchy? Stále Královéhradeckou provozní, telefony 841 11 12 13, 601 273 273 nebo webový formulář na stránkách www.khp.cz
  • Kam se obrátit s případnými výhradami k fakturaci? Na společnost TRIDENT (KHP nefakturuje vodné ani stočné) Kontakty na Trident zde https://tridenteurope.cz/kontaktni-udaje/
  • Kdo mě bude informovat o případné výměně vodoměrů, s kým případně řešit? Stále se společností Královéhradecká provozní na výše uvedených kontaktech.

Odkaz na web KHP a.s. je zde: https://www.khp.cz/aktuality/informace-pro-zakazniky-z-vysoke-n-l/

 


Autor: Jiří Horák Publikováno 27. 4. 2020 16:40

Harmonogram uvolnění podnikatelských a jiných činností 24.4.2020

Datum konání: 24. 4. 2020 - 30. 4. 2020

Uvolňování 24.4.2020.PNG


Autor: Jiří Horák Publikováno 24. 4. 2020 14:43

Desinfekční prostředky a roušky zdarma na obecním úřadě

Datum konání: 22. 4. 2020 - 26. 4. 2020

Desinfekční alkoholový prostředek AntiCovid je k dispozici zdarma na obecním úřadě. Přineste si, prosím, PET lahev či jinou nádobu, nejlépe s rozstřikovačem pro jednoduchou aplikaci. Prostředek rozléváme z pětilitrových kanystrů, máme ho dostatek pro všechny občany.

Na úřadě máme i látkové roušky a desinfekční mýdla, obojí poskytujeme občanům zdarma.


Autor: Jiří Horák Publikováno 22. 4. 2020 10:11

Separovaný odpad vozte, prosím, do kontejnerů

Datum konání: 22. 4. 2020 - 24. 4. 2020

Sběr komunálního odpadu proběhne dle svozového kalendáře, ve čtvrtek 23.4.2020.

Sběr separovaného odpadu bude probíhat ve stejném režimu jako minule, tedy odpad nebudou svážet zaměstnanci obce. Důvodem jsou interní předpisy zemědělské společnosti, do jejichž prostor odpady svážíme, a také ochrana našich zaměstnanců.

Na asfaltové ploše vedle hřbitova budou od středy 22.4. ráno do pátku 24.4. dopoledne umístěny dva velké kontejnery, jeden na papír a druhý na plasty + tetrapacky. Pytle tedy, prosím, nedávejte k popelnicím, ale odvezte je v uvedených dnech a časech do těchto kontejnerů. Pro separaci kovů (konzervy, plechovky od piva atd.) jsou na obvyklých místech umístěny šedé kontejnery ve tvaru zvonu, podobné jako na sklo.

Prázdné pytle budou rozvezeny plošně do schránek občanů. Pokud Vám pytle nebudou stačit, pak se, prosím, domluvte na obecním úřadě: 495 580 130, kancelar@vysoka-nad-labem.cz, na předání či dovezení chybějících pytlů. 

Omlouváme se za komplikace, snad již příští svoz bude v normálním režimu.


Autor: Jiří Horák Publikováno 22. 4. 2020 8:31

Rozhodnutí o provozu obecního úřadu

Datum konání: 20. 4. 2020 - 26. 4. 2020

Obecní úřad obce Vysoká nad Labem s platností od 20.4.2020 obnovuje svou činnost ve standardních úředních hodinách.

Celý text rozhodnutí je ke stažení zde: rozhodnutí o provozu úřadu od 20.4..pdf

Prosíme občany, aby:

  • kvůli záležitostem, které jdou vyřídit telefonicky, E-mailem či jinak, nechodili na úřad
  • nevstupovali do úřadu bez roušky
  • používali dezinfekci rukou umístěnou v předsíni úřadu
  • dodržovali odstupy 2 m
  • platili převodem na účet či kartou
  • měli trpělivost, protože v kanceláři bude vždy jen jeden pracovník

Upozorňujeme, že výše uvedené může být kdykoli operativně změněno v reakci na aktuální vývoj situace.


Autor: Jiří Horák Publikováno 17. 4. 2020 9:52

Varování před hrozbou kybernetických útoků

Datum konání: 17. 4. 2020 - 19. 4. 2020

Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost včera vydal varování před hrozbou kybernetických útoků na informační a komunikační systémy v České republice:

Varování-NÚKIB-2020-04-16.pdf

Přestože je varování určeno zejména úřadům a organizacím, může se samozřejmě týkat kohokoli. Proto doporučujeme dodržovat zejména následující zásady:
• vždy si všímejte adresy odesílatele e-mailu (útoky zpravidla přicházejí z neobvyklých adres, ale i tak mohou působit velmi věrohodně)
• nikdy neotvírejte přílohy e-mailů z neznámých nebo neobvyklých adres, ani neklikejte na případné odkazy


Autor: Jiří Horák Publikováno 17. 4. 2020 9:47

Informace o počtu osob v obci s pozitivním testem na koronavirus k 15.4.2020

Datum konání: 15. 4. 2020 - 26. 4. 2020

Občané se ptají, zda máme nějaké informace o počtu osob v obci s pozitivním testem na koronavirus. Údajně je na tom naše obec katastrofálně, počty jdou do desítek a hrozí celková karanténa pro celou obec.
Oslovili jsme Krajskou hygienickou stanici v Hradci Králové s dotazem, zda se můžeme oficiálně dozvědět tyto počty. Velmi ochotně nám odpověděl ředitel KHS, MUDr. Ivan Kučera, Ph. D.. Jeho odpověď zveřejňujeme níže, vyplývá z ní, že situace je naprosto standardní. O několika pozitivních testech víme, vyskytly se již minulý týden v zemědělské společnosti Polabí a.s., která již učinila patřičná opatření. Upozorňujeme, že rozšiřování fámy o nějakém kalamitním výskytu onemocnění nebo o uzavírání oblasti může být klasifikováno jako šíření poplašné zprávy a nahlášeno Policii ČR.

Díky Vám všem za trpělivost při dodržování všech pravidel a zákazů. Společně to zvládneme!                    Ing. Jiří Horák, starosta

Vážený pane starosto,
zveřejňování počtů pozitivních osob je jednoznačně nastaveno pokynem hlavní hygieničky pouze do úrovně okresů. Chápu Vaši situaci, kdy jste atakováni dotazy obyvatel a navíc mohou vznikat nejrůznější fámy.
Podívám-li se do evidence, tak ve Vysoké nad Labem vidím počet pozitivních osob spočítatelný na jedné ruce. Nejedná se o nějakou mimořádnou situaci.
To podstatné, co je obyvatelům nyní třeba sdělovat (a zde je podle mého i jedna z úloh starostů) souvisí s apelem na pochopení a dodržování nastavených centrálních opatření, karantén a izolací. Riziko nákazy už nyní není spojeno pouze s kontaktem s osobou pozitivní (nebo v karanténě), ale může k ní dojít v podstatě kdekoliv. Řada pozitivních osob netuší, kde se nakazila. Proto je třeba maximálně dodržovat preventivní zásady, zejména odstup od druhých, používání roušky a péče o hygienu rukou.
Současně apelovat na omezení rodinných návštěv a setkávání se přátel za zavřenými dveřmi. S překvapením zjišťujeme, že někteří vůbec nechápou současnou situaci a čile se navzájem scházejí, což pak vede ke zbytečně velkému počtu osob, které musí do karantény.
Pokud někdo již pociťuje všude popisované příznaky onemocnění (zajímavá je velice častá ztráta čichu, příp, chuti), ať se telefonicky obrátí na svého praktického lékaře, aby ho poslal na test.
Je nesmírně důležité, aby tato osoba už nikam nechodila mezi ostatní. Nechala se cestou svého lékaře otestovat a postupovalo se pak podle výsledku.
K tomu pokud možno obyvatelstvo nabádat, aby zachovalo klid. To je teď skutečně zásadní.
Všichni, co vyvolávají ve společnosti strach, či vytvářejí různé fámy nebo nenávistné diskuse, velice škodí snaze velké rozumné většiny obyvatel se s touto situací v klidu vyrovnat a zvládnout ji.

S pozdravem Ivan Kučera, ředitel KHS


Autor: Jiří Horák Publikováno 15. 4. 2020 15:54

Harmonogram uvolnění podnikatelských a dalších činností

Datum konání: 15. 4. 2020 - 16. 4. 2020

Vláda zveřejnila harmonogram postupného uvolňování ochranného režimu:

hamonogram uvolňování.jpg


Autor: Jiří Horák Publikováno 15. 4. 2020 9:31