Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26 27 28 29 1 2
Výprodej betonových výrobků ve II. jakosti
3
4 5 6 7 8 9
Vysocké kanárkové šibřinky
Co se děje o víkendu 9. a 10. března
10
Muzikálový večer ve sportovní hale
Co se děje o víkendu 9. a 10. března
Muzikálové melodie zazní dnes od 17 hodin ve sportovní hale
11
Fotografie z vítání občánků 2024
12
Otevírací doba Občerstvení u hřiště, čepuje se zelený jarní Primátor!
13
Fotografie z muzikálového večera třebechovických muzikálových zpěváků
14 15
Humanitární sbírka ošacení 2024
Výtvarné dílničky březen 2024
16
Dětský karneval na Hubertu bude 16. března
Humanitární sbírka ošacení 2024
Výtvarné dílničky březen 2024
17
18
Přednáška o finanční gramotnosti je zrušena.
Ztráta letadla na dálkové ovládání
19 20 21 22 23 24
Velikonoční tvoření 2024
25 26 27 28 29
Zahájení sezóny na rozhledně Milíř 2024
30
Sběr velkoobjemového a nebezpečného odpadu jaro 2024
Sběr železného šrotu 2024
31
Drobečková navigace

Úvod > Často hledáte > Hlášení adresy pro doručování

Hlášení adresy pro doručování

Adresa, na kterou mají být doručovány písemnosti, tzv. doručovací adresa, je referenčním údajem podle zákona o základních registrech. V případě, že bydlíte na jiné, než na adrese svého trvalého pobytu, můžete požádat o zavedení doručovací adresy do informačního systému evidence obyvatel.

Ohlášení adresy pro doručování, její změnu nebo zrušení, lze provést také na obecním úřadu ve Vysoké nad Labem. Jak tedy zařídit, aby Vás úřady prostřednictvím základních registrů kontaktovaly na doručovací adrese?

Zavedení, změnu nebo zrušení adresy pro doručování ohlašuje:

Občan České republiky starší 15 let nebo jím pověřený zmocněnec na základě zvláštní plné moci s úředně ověřenými podpisy.

Jak při vyřizování postupovat?

Nejprve vyplníte formulář „Hlášení adresy pro doručování“ v listinné podobě, který je k dispozici buď na obecním úřadu, anebo přímo zde. Vyplněný formulář podepíšete a následně jej předložíte, spolu s dokladem k ověření totožnosti (tj. občanský průkaz nebo cestovní pas), přímo na podatelně obecního úřadu.

Formulář k ohlášení adresy pro doručování

Pokud vyplněný formulář podepíšete mimo podatelnu obecního úřadu, tedy bez účasti pověřeného zaměstnance, je nezbytné nechat si svůj podpis úředně ověřit. Takto podepsaný a ověřený dokument můžete zaslat na podatelnu obecního úřadu prostřednictvím doručovatele poštovních služeb nebo pomocí datové schránky v elektronické podobě. Převedený formulář však musí být opatřen ještě elektronickým podpisem.

V případě potřeby můžete pověřit, na základě ověřené plné moci, zmocněnce k nahlášení doručovací adresy do informačního systému. Tento úkon lze provést rovněž na obecním úřadě.

Seznam institucí, kam je vhodné adresu pro doručování nahlásit:

  • banky či jiné finanční společnosti,
  • dodavatelé elektrické energie,
  • plynárny,
  • registr vozidel,
  • komerční pojišťovny, u kterých je vedena Vaše pojistka,
  • ošetřující lékaři, zubař,
  • zaměstnavatel či škola,
  • pošta (v případě SIPO, placení televizních a rozhlasových poplatků),
  • telefonní operátor, atd.

Další důležité informace k životní situaci

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

Ohlašovna zapíše údaj o adrese pro doručování písemností bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 3 pracovních dnů ode dne, kdy se o vzniku nebo změně skutečnosti související se zapsaným údajem dozví.